Vormgeving is sfeerbepalend

Dat is eigenlijk wat ik probeer te bereiken. Ik probeer een sfeer te creëren. Dus je logo, je huisstijl, je brochure, je webdesign, je flyer… die moeten de sfeer weergeven van jou of van je branche of van je doelgroep.

Vormgeven is iets persoonlijks. Het moet klikken met de opdrachtgever, alleen dan kan het een succes worden. Alleen dan kan ik er achter komen wat de opdrachtgever zoekt en probeer ik een beeld te vormen van de uitstraling die gewenst is.

Daarom vind ik het contact met de opdrachtgever heel belangrijk en maak ik geen ontwerpen door middel van een brieving per mail of per telefoon. Ik wil de opdrachtgever zelf spreken, soms het bedrijf zien en “voelen”. Pas dan weet ik zeker dat er een passend ontwerp gemaakt kan worden.

Verbeelding brengt je overal

Geef me een aantal steekwoorden, vertel wat je mooi vindt en vooral wat je niet mooi vindt, vertel wat je wilt bereiken… en er vormt zich al snel een beeld, een kleurstelling of sfeer in mijn hoofd. Daarmee ga ik aan de slag.

Imago vaststellen

Ook bij het vaststellen van je imago of het vaststelling van je doelgroep, hoort een vormgeving. Samen met Dit zegt genoeg! (Ingrid Tromp, Christine van der Stoel) kunnen wij een communicatie-check voor je uitvoeren. Om zo duidelijkheid te krijgen in je doelgroep, wat je wilt bereiken en hoe en welke vormgeving en uitingen je hierbij kunt gebruiken. Kijk op www.ditzegtgenoeg.nl voor meer info, schrijf je in en je ontvangt de communicatie-check-stappenplan vanzelf.

Wil je een vrijblijvend gesprek of meer informatie? Mail me dan gerust.