11 Redenen om niet alles online te doen
Als je me een beetje zou kennen dan zou je weten dat ik dol ben op online ondernemen. Heerlijk werken wanneer en waar je wilt. Perfect te combineren met het ouderschap.
Ik werk gewoon tijdens schooluren en stop als de kinderen uit school zijn (dat probeer ik tenminste, lukt niet altijd).
Voordat ik me in de internet marketing wereld stortte dacht ik dat het internet ‘koud’ was. Dat je niet echt contact met iemand zou kunnen hebben.
Maar niets is minder waar. Je kunt een enorme band opbouwen met je volgers, je communitie en je mailinglijst.
Dit heb ik in een raptempo mogen ervaren tijdens mijn ‘scrapbooking avontuur’, zie hieronder mijn interview hierover door Eelco de Boer of ga naar het volgende blogartikel: 28-717 euro verdienen in 12 dagen
Je kunt een geweldige band opbouwen met je mailinglijst. Echt!
Als je regelmatig een nieuwsbrief verstuurd, wat ik nu als ik heel eerlijk ben veel te weinig doe, dan leert je mailinglijst je echt kennen.
Ik weet niet of je mijn ‘scrapbook avontuur’ verhaal kent, maar ik zal het je in het kort uitleggen wat daar gebeurde:
Een band opbouwen met je mailinglijst
Mijn idee was dat we deze hobby ook digitaal konden aanbieden.
Zo gezegd, zo gedaan. Een website waarmen zich kon inschrijven en 3 x per week iets gratis kregen. Op maandag een (mini)workshop, op woensdag een digitale stempel en op vrijdag een tips&tricks ebook.
Op deze manier was er 3 x per week een contactmoment. Wat er daarna nog allemaal gebeurde….wow! Maar dat zal ik je besparen. (kun je zien en horen tijdens het interview met eelco)
Ik wil in dit artikel de focus houden op het opbouwen van een band d.m.v. internet.
Dit is wat er gebeurde
Ik kreeg echt mailtjes van oma’s die mooie layouts hadden gemaakt van hun kleinkinderen, incl. fotos. En wat ik er van vond. En mailtjes van mensen die me bedankte voor de vele gratis cadeautjes.
Zelfs toen we, tijdens vakanties, iets minder mailde ontving ik berichten of alles wel goed was….”ze hadden al zo lang niets meer gehoord”.
Dus internet is niet ‘koud’. Je kunt echt connectie maken met je mailinglijst of volgers.
Maar…..
Vandaag had ik een meeting met Harry van der Kamp, eigenaar en oprichter van trainingscoach.nl en sales en marketing manager bij Intereno Keukenrenovaties.
En toch bewijst deze dag maar weer eens dat internet niet alles is. Zulke fysieke contactmomenten zijn super waardevol!
Er is interactie, je voelt een bepaalde sfeer en energie die online veel lastiger is te vinden. We inspireren elkaar en komen tot mooie inzichten, nieuwe dingen en we kunnen terplekke spijkers met koppen slaan. Ook soms erg handig en bespaart een hoop tijd.
Waardering voor fysieke meetings
Steeds meer begin ik de echte meetings te waarderen. Wat fijn om iemand een op een, oog in oog te ontmoeten. Sinds ik gestart ben met Brainstormsessies en VIPdagen werk ik een hele of halve dag echt samen met iemand. Gewoon hier, bij mij op kantoor. En, wow wat een magie ontstaat er dan.
Een van mijn goede eigenschappen is dat ik moeiteloos in iemands huid kan kruipen. Of, zoals ik het meestal zeg: ‘in iemands business kruipen’. Als er een klik is dan ben ik expert in het zorgen dat iemand zich op zijn gemak voelt. Op die manier is het veel gemakkelijker om contact te maken en dieper in een gesprek te gaan. Wat weer zorgt voor betere resultaten en specifieker ideeen.
Dit kan alleen als je samen in dezelfde ruimte bent.
Nu maak ik veel vaker fysieke afspraken en sinds ik dat doe is de band met mijn opdrachtgevers zo ontzettend veel hechter geworden, geweldig gewoon.
Tijdens de meetings krijg ik meteen feedback en raak zelf ook geinspireerd door de verhalen en de reacties van mijn afspraken. Die ervaringen neem ik mee in de komende opdrachten.
Ik leer elke dag en van iedereen. Als je hier voor open staat dan zul je merken dat er zoveel te leren valt.
En….het geeft mij ontzettend veel voldoening als ik merk dat ik mensen kan inspireren en vooral helpen. De reacties voel je meteen. Heerlijk.
Dit zijn mijn 11 redenen om naast mijn online business fysieke afspraken met je opdrachtgevers te maken (op locatie):
- Er is interactie met je opdrachtgever
- Je kunt elkaar aanvoelen
- Haal voordeel uit de energie die ontstaat (of niet)
- Je kunt meteen knopen doorhakken en keuzes maken
- We inspireren elkaar
- Je krijgt een betere band met je opdrachtgever
- Er ontstaan veel gemakkelijker nieuwe ideeen
- Om goed te kunnen brainstormen MOET je gewoon bij elkaar zijn
- Je kunt meteen tips en tricks uitwisselen
- Je weet meteen of er een klik is of niet
- Je leert er altijd weer van
Wat hebben we vandaag gedaan?
Vandaag tijdens de meeting met Harry hebben we
- in een record tempo keuzes gemaakt
- lopende zaken aangepast die maar blijven liggen
- nieuwe plannen gemaakt voor de emailmarketing,
- een toffe vaderdag actie is aan het borrelen,
- ter plekke afspraken gemaakt met leveranciers,
- planning voor de komende maanden,
- todolist voor komende week,
- de resultaten bekeken en besproken en
- een nieuwe meeting gepland met een nieuwe opdrachtgever in Belgie.
En dat allemaal in een paar uurtjes onder het genot van een kop koffie en een heerlijke lunch.
Tip van Harry
Harry gaf me nog een geweldige tip die ik je graag met je deel. Hij liet me een video zien van Eric Worre. Ik had nog nooit van hem gehoord. Top video! Die moet je kijken.
Het gaat over een jonge vrouw die in 2,5 jaar een succesvol bedrijf heeft opgezet. Dit deed zij door o.a. social media in te zetten. Kijk dus!
Een volgende inzicht die Harry me gaf, en geloof me; die geeft hij me elke keer, is:
zit boven op je cijfers
Ik heb niks met cijfers. Maar ik weet hoe belangrijk ze zijn. Voor Harry’s business is het een absolute must om continue je cijfers helder en inzichtbaar te hebben. …..Ik ga het toch maar weer eens proberen. Dank je, Harry
Bekijk deze video hier en volg Eric Worre (Ga naar de facebookpagina van Eric Worre)
Have fun enneh…wil je met me afspreken? Neem gerust contact met me op.