Ik opende vanochtend mijn mailbox en daar vond ik een email van Jaldhara Groeneveld van Moeiteloos Meer Resultaat. Voor Jaldhara heb ik verschillende opdrachten gemaakt. Begonnen met het design van de header voor op haar website en een ebook-cover.
Jaldhara en ik volgen samen het Internet Imperium Coachingprogramma van Eelco de Boer. Dit is een programma waarin Eelco de Boer (een “welbekende” echte internet-goeroe) je een jaar lang coacht om zo je business naar een hoger niveau te tillen.
Internet Imperium Coachingprogramma
Binnen dit coachingprogramma hebben (bijna) alle cursisten een gezamelijke productlancering gedaan op 21 november 2011.
Omdat ik al verschillende succesvolle productlanceringen achter de rug heb en als eens heb samengewerkt met Eelco de Boer, heb ik voorgesteld om coachingcursisten te helpen bij deze lancering. En heb de Ultieme Productlancering Formule bedacht.
Er komt namelijk heel veel bij kijken. En niet iedereen kan of wil al deze handelingen zelf doen. Er gaat enorm veel tijd in zitten en kost je heel veel energie als je deze handelingen en processen niet leuk vindt. Je kunt deze energie en tijd beter stoppen in het verbeteren van je eigen business.
Wat bijvoorbeeld gedaan moet worden is een aantal technische aspecten zoals
- website/design;
- design ebook-cover en/of een visual voor je te lanceren product;
- opzetten optin-proces om zo een mailinglijst op te bouwen en emailmarketing te kunnen toepassen (dus je laat je naam en emailadres achter, deze gegevens komen geautomatiseerd in een aparte groep terecht, men wordt doorgelinkt naar een bedankpagina en ontvangt eerste email);
- inrichten van mailsysteem en autoresponder;
- een speciale partner-/affiliate-pagina zodat je met weinig moeite anderen je product kan laten promoten;
- betaalproces inrichten (van betaalknop tot pagina na geslaagde betaling, allemaal volledig geautomatiseerd);
- een pagina met afteller om je product met een knal te lanceren;
- het bouwen en vormgeven van een salespage.
En tijdens dit proces coach ik je hier helemaal doorheen want je moet dit hele proces natuurlijk ook begrijpen ;).
Nou voor o.a. Jaldhara heb ik samen met haar gerealiseerd. Resultaat: De elektronische secretaresse.
Ik vond het super om te doen en te ervaren hoe ik cursisten hier echt “doorheen heb kunnen trekken”. Met natuurlijk als eindresultaat dat er een machine gebouwd is. Een machine waarin je product zit, een machine die al aan het draaien is. En die Jalhara in de turbostand kan gaan zetten!
1-op-1 Marketing
1-op-1-Marketing vind ik een mooi iets. Het werkt perfect en je krijgt er een ontzettend goed gevoel van. Over het algemeen waardeert men dit zeer en dat krijg je terug.
Als dank voor degene die gebruik hebben gemaakt van de ultieme productlancering formule en die ik zo een stapje verder heb geholpen , heb ik een persoonlijk “inspiratiebook” gemaakt. Ik heb dus de moeite genomen om iedereen een persoonlijk en uniek bedankje te geven.
Een typisch geval van 1-op-1-marketing 😉
Dit mailtje ontving ik van Jaldhara:
Hi Heleen,
Dank je wel voor al je werk wat je voor me gedaan hebt.
Ik heb je hoeveelheid sterke, mooie én lieve energie zeer, zeer gewaardeerd.
Mijn RESPECT voor jou >>> http://urly.nl/3ce
Met een hartelijke groet,
Jaldhara Groeneveld
http://moeiteloosmeerresultaat.nl
Super goed gedaan! En weer een geval van 1-op-1-marketing.
Dit fimpje had zij speciaal voor mij gemaakt! Over respect gesproken…
Dank je, Jaldhara. Ik vond het fantastisch om met je te werken en ben blij dat ik je het een en ander heb kunnen leren.
Heleen
PS. in een volgend artikel zal ik wat meer vertellen over wat Jaldhara doet en wat ik voor haar heb gedaan. Tevens een verslag van andere productlanceringen.